![]() |
ΠαιδιάΗ γωνία των παιδιών. Μπορούν οι μαχητικές τέχνες να διεγείρουν την χαχητικότητα στα παιδιά; Προηγείται η ασφάλεια...
Πως ωφελείται ένα παιδί από την άσκηση των μαχητικών τεχνών στα σχολεία/σωματεία άσκησης της Ελληνικής Ένωσης S.L.P Hung Kar;Οι έξι θεμελιώδεις αρχές που κατευθύνουν την άσκηση από το επίπεδο του αρχαρίου είναι:
Στοιχεία όχι μόνο ικανότητας στην μαχητική τέχνη αλλά και μιας ισχυρής προσωπικότητας. Τα παιδιά, αγόρια και κορίτσια, είναι καλοί δέκτες, δραστήρια, ανήσυχα και διαρκώς προσπαθούν να ισορροπήσουν με τις συνθήκες της ζωής γύρω τους. Αυτή η δραστηριότητα θα πρέπει να διοχετεύεται δημιουργικά, για να αξιοποιηθεί το παιδί με τον καλύτερο τρόπο. Διαθέτουμε ένα περιεκτικό πρόγραμμα για τα παιδιά που πηγαίνει πέρα από τις γροθιές, τα λακτίσματα και τις ασκήσεις. Το πρόγραμμα περιέχει φόρμες (συγκεκριμένες συνέχειες τεχνικών) άδειων χεριών και φόρμες παραδοσιακών κινέζικων όπλων, μερικές από τις οποίες ξεπερνούν τις 100 στάσεις. Μέσα από αυτήν την διαδικασία/άσκηση το παιδί αναπτύσσει με τον χρόνο μια οξεία αντίληψη, εύκολη απομνημόνευση και λογική στην αλληλουχία κινήσεων και καταστάσεων. Το Hung Kar kung-fu είναι σήμερα «ένα υπέροχο άθλημα και ένα πρότυπο σύστημα αεροβικής άσκησης, με αντικείμενο την αυτοάμυνα». Η ικανότητα στην αυτοάμυνα από την πλευρά της, δίνει στο παιδί μία εσωτερική ηρεμία, γιατί ξέρει ότι μπορεί να προστατεύσει τον εαυτό του ανά πάσα ώρα και στιγμή. Επίσης, αυτή η γνώση αντανακλά και στην συμπεριφορά τους, γεγονός που δεν δίνει την εικόνα του εύκολου θύματος και κάτι που συνήθως αποτρέπει κάποιους που θέλουν να απειλήσουν την σωματική τους ακεραιότητα. Σαν ένα πρότυπο σύστημα άσκησης απαιτεί και ασκεί: δύναμη, έκρηξη, ταχύτητα, αντοχή, συντονισμό και συγχρονισμό. Αυτό το προοδευτικό και μεθοδικό σύστημα άσκησης, όχι μόνο εγγυάται την υγιή ανάπτυξη του παιδιού σε μια ηλικία που τα οστά και οι σύνδεσμοι είναι ακόμη στην ανάπτυξη, αλλά επίσης βάζει τις βάσεις για ένα υγιές σκελετομυϊκό σύστημα που θα τα ακολουθεί στην εφηβεία και την ενήλικη ζωή. Επίσης, η εξάσκηση των μαχητικών τεχνικών του συστήματος αναπτύσσει ένα υψηλό επίπεδο νευρομυϊκού συντονισμού και αντανακλαστικά αυξημένης ετοιμότητας. Αυτό πρακτικά ερμηνεύεται με την καλή φυσική κατάσταση, και την αύξηση της περιφερικής όρασης. Τον περιορισμό των τραυματισμών και των πτώσεων στο παιχνίδι και το σχολείο. Ένα αυξημένο επίπεδο υγείας που μειώνει την συχνότητα συνήθων παιδικών ασθενειών και ελαχιστοποιεί την κλινήρη κατάσταση κατά την αποθεραπεία. Η εκτέλεση των ασκήσεων και των τεχνικών απαιτεί νοητική προσοχή και συμμετοχή. Επιπλέον οι τεχνικές έχουν στόχο και σκοπό. Αυτή η διαδικασία της άσκησης τροφοδοτεί με πολλαπλά αισθητικά μηνύματα την νοητική σφαίρα του παιδιού. Με αποτέλεσμα το παιδί με τον χρόνο να μάθει να συγκεντρώνεται και να μην διασπάται η προσοχή του, δίνοντας στόχο και σκοπό σε αυτό που κάνει. Η άσκηση στις μαχητικές τέχνες είναι στην ουσία μια διαρκής διαδικασία αποκάλυψης και ξεπερασμού γνωστών μέχρι την δεδομένη στιγμή ορίων. Το σώμα σαν ύλη έχει όρια, αυτό που δίνει απεριόριστες δυνατότητες στον άνθρωπο είναι το πνεύμα. Η φυσική διαδικασία ξεπερασμού συνήθων ανθρώπινων ορίων μέσα από την άσκηση στο Hung Kar kung-fu, απαιτεί κουράγιο και ψυχική δύναμη. Αυτό το επίτευγμα με την σειρά του δίνει στο παιδί αυτοπεποίθηση, επιμονή στον στόχο του και σιγουριά για τον εαυτό του. Το παιδί μέσα από τις αντικειμενικές δυσκολίες της άσκησης, έρχεται αντιμέτωπο με την ρεαλιστική και όχι την οπτική (virtual) πραγματικότητα που τροφοδοτείται από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και τα ΜΜΕ. Σε ένα ασφαλές περιβάλλον με ελεγχόμενης δυσκολίας αντικείμενα, το παιδί πρέπει να μάθει να ανταπεξέρχεται στις δυσκολίες της προπόνησης απόλυτα μόνο του. Είναι από τις λίγες δραστηριότητες του παιδιού που δεν μπορούν να κάνουν τίποτα οι γονείς του, εκτός από να του παρέχουν τα απαραίτητα για να ασκηθεί. Αυτή η διαδικασία της άσκησης τροφοδοτεί το παιδί με μία αυτοκυριαρχία και μία ωριμότητα, πολύ μεγαλύτερη από αυτήν των παιδιών της ηλικίας του. Το εκπαιδευτικό σύστημα περιέχει τόσο ατομικές όσο και ομαδικές δραστηριότητες. Η αλληλεπίδραση με τους άλλους μαθητές, η αλληλοϋποστήριξη και ο ευγενής συναγωνισμός βοηθούν την κοινωνική προσαρμοστικότητα του παιδιού και αναπτύσσουν μια αρμονική κοινωνικότητα. Αυξάνει την κριτική τους σκέψη και μαθαίνει το παιδί να συμμετέχει σε ομάδες χωρίς να παρασύρεται. Τα παιδιά συνήθως ψάχνουν για άμεση ικανοποίηση, αλλά οι μαχητικές τέχνες τα ωθούν σε πιο μακρόπνοους στόχους και υψηλό επίπεδο αυτοπειθαρχίας. Σήμερα υπάρχει ο έντονος «παληκαρισμός» μεταξύ (και όχι μόνο) των παιδιών. Η σωστή άσκηση στις μαχητικές τέχνες εκπαιδεύει τον αυτοέλεγχο και αυτό καθιστά ικανά τα παιδιά να αποσύρονται από μία ανόητη αντιπαράθεση. Το μεγαλύτερο ποσοστό των καυγάδων με σωματική συμπλοκή (και δυστυχώς όχι μόνο στα παιδιά) γίνονται από φόβο, ανασφάλεια και απώλεια του αυτοελέγχου. Καθώς τα παιδιά επιτυγχάνουν δύσκολες τεχνικές και αυξάνεται το τεχνικό τους επίπεδο, αυξάνουν την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση τους, κάτι γενικά που λείπει από τους «παλληκαράδες», αλλά και από τα θύματα. Οι μαθητές μας μαθαίνουν να μην προκαλούν με την συμπεριφορά τους και σπάνια αυξάνουν ή ακολουθούν μια αντιπαράθεση. Αλλά όταν είναι απαραίτητο είναι ικανοί να προστατέψουν αποτελεσματικά τον εαυτό τους, με ένα ελεγχόμενο τρόπο αντίδρασης, προκαλώντας την ελάχιστη φυσική βλάβη που είναι ανάλογη της επιθετικής ορμής. Το Hung Kar kung-fu με τα γενικότερα του αποτελέσματα στην αυτοάμυνα, την υγεία, την ψυχική ισορροπία και την πνευματική διαύγεια, αποτελεί πραγματικά ένα εφόδιο ζωής. Μπορεί η άσκηση στο Hung Kar kung-fu να εμποδίσει την σκελετική ανάπτυξη του παιδιού και να βλάψει την υγεία του;Φυσικά και όχι. Το προοδευτικό και μεθοδικό μας εκπαιδευτικό σύστημα στοχεύει στην αεροβική ικανότητα, την αύξηση του μυϊκού τόνου, το υψηλό επίπεδο νευρομυϊκού συντονισμού και τα αυξημένης ετοιμότητας αντανακλαστικά. Αυτό όχι μόνο δεν εμποδίζει, αλλά μαζί με την διατροφή και τον σωστό ύπνο, είναι το μόνο που ευνοεί την σκελετική ανάπτυξη. Βλάβη στην σκελετική ανάπτυξη του και την υγεία του παιδιού μπορεί να προκαλέσουν οι καθημερινές πολύωρες εξαντλητικές προπονήσεις, η χρήση φαρμακευτικών και άλλων ουσιών και η απότομη ένταξη του παιδιού σε επίπεδο υψηλού πρωταθλητισμού, χωρίς την ανάλογη προπονητική επάρκεια και την πρέπουσα αθλητιατρική, φυσικοθεραπευτική αρωγή. Μπορεί η άσκηση στο Hung Kar kung-fu να κάνει το παιδί επιθετικό;Όχι, αντίθετα θα το ηρεμήσει. Η άσκηση στις μαχητικές τέχνες δίνει αυτοπεποίθηση και αυτοκυριαρχία, ενώ η ικανότητα για αυτοάμυνα εσωτερική γαλήνη και ηρεμία. Από την άλλη πλευρά η επιθετικότητα είναι παράγοντας κυρίως φόβου, ανασφάλειας, καταπίεσης και ανάγκης για αυτοεπιβεβαίωση. Η συστηματική άσκηση στο Hung Kar kung-fu ασκεί το σώμα, ισορροπεί τα συναισθήματα και ανάγει το πνεύμα. Αυτό με την πάροδο του χρόνου πρακτικά σημαίνει για τα παιδιά ένα υψηλό επίπεδο αυτοελέγχου, θετική διοχέτευση της ενεργητικότητας τους, γνώση για τον εαυτό τους και τα όρια του, ωριμότητα και κριτική σκέψη. Κάνουν τα κορίτσια για τις μαχητικές τέχνες;Φυσικά ναι. Επιπλέον θα λέγαμε ότι είναι το απαραίτητο εφόδιο ζωής σε μία εποχή με συνεχώς αυξανόμενο τον δείκτη της εγκληματικότητας. Το Hung Kar kung-fu θα λέγαμε σήμερα ότι είναι «ένα υπέροχο άθλημα και ένα πρότυπο σύστημα αεροβικής άσκησης, με αντικείμενο την αυτοάμυνα». Σαν πρότυπο σύστημα αεροβικής άσκησης στοχεύει περισσότερο στην αύξηση του μυϊκού τόνου και του νευρομυϊκού συντονισμού. Αυτό όχι μόνο ευνοεί την σκελετικομυϊκή ανάπτυξη αλλά επίσης εγγυάται για ένα καλλίγραμμο γυναικείο σώμα. Από την άλλη πλευρά ο δυναμισμός των μαχητικών τεχνών ταιριάζει γάντι στην κοριτσίστικη προσωπικότητα, γιατί το γυναικείο φύλο είναι μόνο κατ’ευφημισμό αδύνατο φύλο και χρειάζεται τα κατάλληλα ερεθίσματα για να αναδειχθούν αυτά τα υποκρύπτοντα προσόντα του. Μπορεί ένα παιδί να τραυματισθεί μέσα από την άσκηση στο Hung Kar kung-fu;Αν καί κάθε αθλητική δραστηριότητα φέρει κάποιο βαθμό επικινδυνότητας τραυματισμού, το δικό μας εκπαιδευτικό σύστημα δίνει μεγάλη έμφαση στην ασφάλεια και την υγεία. Πρακτικά ο κίνδυνος τραυματισμού στον χώρο άσκησης ισοδυναμεί με αυτόν που μπορεί να γίνει στον χώρο του σπιτιού σε στιγμή παιχνιδιού. Επίσης στατιστικά οι μαχητικές τέχνες έχουν τον χαμηλότερο βαθμό επικινδυνότητας από πολλά άλλα αναγνωρισμένα αθλήματα. Από την άλλη πλευρά το προοδευτικής έντασης πρόγραμμα άσκησης, αυξάνει την αεροβική ικανότητα, τον μυϊκό τόνο και τον νευρομυϊκό συντονισμό. Κάτι που όχι μόνο ευνοεί την σκελετική ανάπτυξη αλλά και επίσης ελαχιστοποιεί την πιθανότητα εξαρθρωμάτων, θλάσεων ή τενοντίτιδων, τόσο στον χώρο άσκησης όσο και σε παράλληλες αθλητικές δραστηριότητες. Η ένταξη του παιδιού σε ρυθμό ερασιτεχνικού πρωταθλητισμού είναι προαιρετική και γίνεται μόνο όταν το παιδί έλθει στο απαιτούμενο στάδιο φυσικής κατάστασης. Όταν η επιθυμία συναντήσει τα κατάλληλα ψυχοσωματικά κριτήρια, εμείς έχουμε την απαραίτητη προπονητική και επιστημονική επάρκεια να καθοδηγήσουμε την ασφαλή επίτευξη και αυτού του στόχου. Οι αγώνες προπόνησης (ελεύθερος αγώνας kick-boxing) είναι επίσης προαιρετικό πρόγραμμα και προϋποθέτει κάποιο επίπεδο τεχνικής κατάρτισης και την προοδευτική ένταξη (σκιαμαχίες, στόχους, σάκο, προκαθορισμένες τεχνικές μάχης 2 ατόμων κτλ) των μαθητών. Η αυστηρή εξασφάλιση αυτών των κριτηρίων οδηγεί στην διαδικασία της ελεύθερης μάχης (kick-boxing), με την χρήση του απαραίτητου προστατευτικού εξοπλισμού, τους αθλητικούς κανονισμούς και την διαιτήτευση/αυστηρή επίβλεψη από τους έμπειρους εκπαιδευτές μας, κάτι που εκμηδενίζει την πιθανότητα τραυματισμού. Ο πρωταθλητισμός για εμάς είναι η πεμπτουσία του αθλητισμού, αλλά πάντα προέχει η υγεία και το τι είναι ωφέλιμο για το ίδιο το παιδί. Ποιο στυλ είναι καλύτερο για τα παιδιά;Κανένα στυλ δεν είναι το καλύτερο για όλα τα παιδιά. Γενικά, ένα στυλ που σέβεται την σκελετική ανάπτυξη και συμβάλει στην διαπαιδαγώγηση του παιδιού, είναι μια καλή αρχή. Το στυλ του kung-fu, που τουλάχιστον εμείς διδάσκουμε, είναι ένα κυκλικό σύστημα που χρησιμοποιεί χαλαρή δύναμη και ποιοτική, ρυθμική κίνηση. Αυτός ο εργονομικός τρόπος κίνησης είναι αυτό που εμείς αποκαλούμε «φυσική δύναμη», δηλαδή μία ζωντανή δύναμη που παράγεται από όλο το σώμα και όχι από μεμονωμένες ομάδες μυών κάτι που συχνά οδηγεί σε μία «ωμή» μυϊκή όσο και οριακή δύναμη. Το Hung Kar kung-fu χρησιμοποιεί βαθιές στάσεις (από τους καλύτερους τρόπους εκγύμνασης κορμού και βάσης) και χρησιμοποιεί τόσο τα χέρια όσο και τα πόδια (ανάλογα με τις συνθήκες). Ο κύριοι σκοποί των κέντρων μας άσκησης είναι η ζωτικότητα, η υγεία και η εκμάθηση της υπέροχης κινέζικης μαχητικής τέχνης του Hung Kar kung-fu. Η αυτοάμυνα είναι αναπόσπαστο μέρος αυτού του συστήματος αλλά δεν είναι η πρωταρχική του έμφαση. Ένα άλλο πλεονέκτημα του συστήματος μας είναι η έμφαση στην «φυσική δύναμη», έτσι μικρό μέγεθος δύναμης ή έλλειψη μεγάλης μυϊκής δύναμης δεν είναι μειονέκτημα. Η τεχνική είναι αυτή που εξασκείται πρώτα και η δύναμη αναπτύσσεται προοδευτικά με την πάροδο του χρόνου. Τα κέντρα άσκησης μας υποστηρίζουν περισσότερο τον «μαζικό αθλητισμό», δεν διαχωρίζουν το φύλο και εξασφαλίζουν ένα ασφαλές, ευχάριστοδημιουργικό περιβάλλο και ν που όλα τα παιδιά μπορούν να μάθουν στον δικό τους φυσικό ρυθμό. Τι μέρος αυτής της μορφής άσκησης είναι η ελεύθερη μάχη;Αντίθετα με την εικόνα των περισσοτέρων δημοφιλών ταινιών kung-fu και ανατολικών μαχητικών τεχνών, οι περισσότεροι δεν ασκούνται στο kung-fu για να μαλώνουν. Ο ελεύθερος αγώνας με αθλητικούς κανονισμούς και αντίπαλο (kick-boxing ελαφριάς ή πλήρους επαφής) είναι ένα τμήμα της εκπαίδευσης που στοχεύει στο να μάθει τους μαθητές μας:
Από την άλλη πλευρά το αυξημένο επίπεδο μαχητικής ικανότητας και η αυτοάμυνα μπορεί να φανεί μια πολύτιμη γνώση, αλλά είναι μόνο μία όψη στην εκπαίδευση των μαχητικών τεχνών. Αν καί περιστασιακά αυτό είναι αναγκαίο για να προστατεύσει κάποιος/α αποτελεσματικά τον εαυτό του και ιδιαίτερα όταν δεν έχει άλλες διαθέσιμες επιλογές, η ανεύθυνη χρήση της μαχητικής ικανότητας δεν είναι ανεκτή μέσα ή έξω από την ακαδημία. Η κουλτούρα των κέντρων άσκησης της Ελληνικής Ένωσης S.L.P. Hung Kar είναι o αμοιβαίος σεβασμός και η συνεχής βελτίωση βρίσκεται στην εφαρμογή στην πράξη του υγιούς συναγωνισμού. Αυτός ο σεβασμός είναι ένα από τα κυριότερα θεμέλια στις παραδοσιακές πολεμικές/μαχητικές τέχνες. Η ώθηση του παιδιού με την ενασχόληση του στις μαχητικές τέχνες, τους δίνει το κίνητρο να διοχετεύουν την φυσική και ψυχική τους ενέργεια σε παραγωγικούς τρόπους. Ακόμα όταν ένας μαθητής/τρια φθάσει σε ένα προχωρημένο επίπεδο μαχητικής ικανότητας και ή ενταχθεί σε πρόγραμμα ερασιτεχνικού πρωταθλητισμού αυτό σημαίνει αυξημένο επίπεδο ελέγχου, ηρεμίας, ωριμότητας και ταπεινότητας. Ο αυξημένος αυτοσεβασμός και επίσης ο σεβασμός για τους άλλους, κάνουν αυτά τα παιδιά να ξεκαθαρίζουν τις περισσότερες συγκρούσεις χωρίς μάχη.Γιατί η μάχη για αυτά τα παιδιά ΔΕΝ σημαίνει μίσος και φόβο, αλλά μία "ελεγχόμενη ενστικτώδης αντίδραση για να εξουδετερωθεί μία επιβλαβής επιθετική ορμή". Μπορούν οι γονείς να κάνουν μάθημα με τα παιδιά τους;Τίποτα δεν μας ευαισθητοποιεί περισσότερο από τα κοινά ενδιαφέροντα της οικογένειας. Κάνοντας μάθημα ταυτόχρονα ή ξεχωριστά μια οικογένεια στα σχολεία/σωματεία μας, έχει την ευκαιρία να συσφίξει περισσότερο τις σχέσεις της μέσα από μια ευχάριστη φυσική δραστηριότητα, κοινού ενδιαφέροντος. Αυτό έχει υπάρξει ένα συχνό αίτημα από αρκετούς γονείς. Από προσωπική μας εμπειρία, είτε αυτό οφείλεται στο πρόγραμμα, είτε στον οικογενειακό δεσμό και ή ακόμα και στο κοινό κίνητρο, φαίνεται να λειτουργεί καλά για μερικές οικογένειες. Γενικά θα λέγαμε οι μαθητές μαθαίνουν καλύτερα όταν ασκούνται με ομότιμες ομάδες, αλλά κοινά μαθήματα γονέως & παιδιού μπορεί να γίνει η προσωπική επιλογή. Έχουμε διαπιστώσει ότι οι τάξεις των ενηλίκων είναι η καλύτερη λύση που θα μπορούσε να ανταποκριθεί στις ανάγκες ενηλίκων και παιδιών. |
|
Οι Σχολές Μας
ΕΔΡΑ
info@hungkuen.net.gr
|